Tuesday, December 2, 2008

Tapahtumaton viikonloppu

Oikeastaan ainoa jännä juttu viikonlopussa oli kun käytiin duunikavereiden kanssa pelamaassa vähän keilapalloa, tai siis keilaamassa. Mulle ei löytyny sopivaa poltsia, joten jouduin käyttämään liian painavaa ja liian isot sormenreiät omaavaa palloa. Mun muksuna halkastu peukalo ei yhtään tykänny liian isosta kolosta siihen tuli joku kumma pikku verenpurkauma. Keilauksen jälkeen Alessio näytti sitten meille miten pelataan sitä Fusball peliä, eli sitä missä niitä ukkeleita pyöritellään tikuissa. Meitä oli 2 toisella puolella ja se pelas vaan vasemmalla kädellä... Turpaan tuli 6-1. Sekin on näemmä taitolaji, eikä tilanne vastannu ollenkaan Friends -sarjasta tuttuja kuvioita, missä pärjätään vaan vinhasti ukkeleita pyörittämällä.

Kylmää ja sateista. Oikeastaan aika hiton kylmää, kylmempää kun Helsingissä. Ja snögöö tuli kanssa ihan kivasti. Varesessa, joka on n. 200m korkeammalla jäi tienpintaan 5cm valkosta, ja liikenne oli kuulemma aivan sekaisin. Eilen ajellessa kotiin näky selkeesti jäisiä länttejä tiessä paikkapaikoin. Ajoin tosi varovasti, mutta eihän nää Fittipaldit jaksa takana odotella, vaan porhals ohi melkein samoin tein.


Tervetuloa Italian lämpöön...

Nyt sain sitten vihdoinkin siirrettyä tikulla kuvan tosta American Barin "snackseista" tähän blogiinkin. Eli tollanen määrä naposteltavaa + pastaa, joka ei vielä näy kuvassa yhden 4e tuopin hinnalla.



Ja kävin taas eilen nostelemassa pankista vähän rahaa vuokran yms maksuun. Ei taaskaan kysyny mitään henkilöllisyystodistusta. Argh. Ei todellakaan tunnu turvalliselta pitää rahoja tossa pankissa, ja kuulemma se onkin yks Italian parhaimmista. Uhhuh.

[edit] Tosin on mulla vähän napistavaa Telecom Italiastakin. Tilasin puhelinlinjan ja ADSL:n marraskuun puolessa välissä. Italiassa kun ADSLää ei saa ilman varsinaista puhelinlinjatilausta. Suomessahan et varsinaisesti lankapuhelinsopimusta tarvitse. Eli täällä kk-maksu on puhelinlinja + erillinen ADSL. Ok... Tehtiin se netissä duunikaverin avustuksella ja olin tyytyväinen ku lumiukko jääkaapissa.

Sitten ne lähetti tekstarin ja sanoi että tää ja tää on sun numero. Va bene. Seuraavaks tuli se soitto missä ne yritti myydä mulle langatonta puhelinta ja tietsikkaa. Ei kiitos. Seuraava steppi oli, että ne halus varmistaa että mulle voidaan ADSL modeemi toimittaa, johon vastasin Alession avustuksella että en tarvitse ADSL modeemia kun sellainen jo on. Selevä. Seuraavana päivänä saan soiton kuriirifirmalta, joka kysyy millon sen ADSL modeemin voi toimittaa (WTF?). Yritin siinä itsekseni jotain sössöttää että en tartte ADSL modeemia, mutta ku ei kaveri puhunu mitään enklantia, niin luovutin. Pidin vaan huolen etten ollu himassa ku yritti sitä mulle tuoda. Lällällää. Parit toimituslaput se liimas mun postilaatikkoon, mutta en kyllä aio hakea. Modeemi kun oli "ilmainen", eli toimitus ei maksa mittää, mutta 3e kk kuukausmaksu siitä tulee...

Pieni hetki rauhallisuutta... Sitten tulee taas soitto, jossa kerrotaan että mun numero onkin joku toinen, ja että mun pitäs soittaa johonkin numeroon siitä taloliittymästä. Mistäs hittoo mä puhelimen siihen pierasen, siis lankasellaisen? Onneks salibändikaverilta löyty lainaan. Soittelin, mutta eihän se mitään toiminu. Sitten saan soiton taas, jossa sanotaan että homma on bueno ja että mulla on nyt ADSL Free, vaikka tilasin ADSL 7Mega -liittymän. Freessä pitää maksaa jokaisesta tunnista. Onneks vastapäässä puhuttiin edes jonkin verran ingeleseä, joten sain sitten muutettua sen ADSL 7Megaseks, ja mulle todettiin, että "ens viikolla" (viikko sitten) homma on pulkassa ja voin alkaa käyttämään. Ja taas sain kuulla että mulla on numero vaihtunu (huoh).

Viime viikon lopulla soitettiin "ihan vaan varmistukseks" Telecomille ja kyseltiin että missä mennään. 3 eri numeroon soitto toi lopputulokseksi toteamuksen, että mitään ei voida tehdä ku liittymä on edellisen asukkaan nimissä (alko pikkuhiljaa keittämään). Lopulta saatiin homma siihen kuntoon, että sovittiin jonku asentajan käynti 15.12. ja asentaja sitten soitteli eilen ja vamisteli että 15.12. on ok.

Tähän vielä lisäks se seikka että joku automaattinen leidi soitteli mulle joka päivä n. 18.00 aikoihin ja kehotti mua aktivoimaan liittymää soittamalla talosta johonkin numeroon, mikä ei sitten toiminu + varmaan pari muuta puhelua tossa matkan varrella, jotka oon unohtanu.

Ja mä ku luulin et tää on pala kakkua, kun kerran linjat sun muut on jo valmiina talossa. Eip...

No comments: