Thursday, December 18, 2008

Näin se pitää mennä...

Tultiin just lounaalta. Kyseessä oli Unitin joululounas. Termi "ihan kiva" sopii taas tähän ku nenä päähän. Lounas oli jossain tutkimuskeskuksen ulkopuolella, ja meitä oli Bogdanin autossa 4kpl... Eksyttiin, kun kuski ei uskonu mun karttanavigointitaitoja, vaan päätti luottaa Fiattinsa GPSään. Tosin meikäläinenkin oli hieman epävarma sijainnista, varsinkin kun mun hieno iPhone ei suostunu lataamaan karttamateriaalia ilman reboottia. Eli saavuttiin lounaalle n. 30min myöhässä. Luonnollisesti oltiin viimeset, mutta ei kuitenkaan missattu mitään alkuruokia tms.

Mesta oli jossain peltojen keskellä, vanhan hevostallin tms yläkerrassa. Oikeen viehättävä paikka, ja ruoka oli taas "ihan kivaa". Parastahan tässä tietenki oli, että ite ei joutunu ajaa, joten viiniä tuli nautittua 3-4 lasillista. Nyt on sitten pieni päiväkänni päällä ja kohta laskuhumala. Laskiksessa pitäs sitten lähtee pelaa salibändii... Viini oli luonnollisesti talon omaa etiketteineen kaikkineen. Maussa ei ollu mitään valittamista.

Siellä maaseudun keskellä se ravinteli käsitti myös hevosaitauksia, kanoja, lampaita, strutsin ja hauvan. Hepat oli tullu ihan parkkipaikan viereen, ja ajattelin käydä nappaamassa kuvan niistä. Menin sen isoimman hepan eteen, ja se alko kakkimaan saman tien ku siihen ilmestyin - joo, kiva nähä suakin! Eikä se antanu mun silittää itteensä, jatko vaan kakkimista (paska jätkä). Paikan saksanpaimenkoira sentään anto mun vähän rapsuttaa sitä. Strutsia en yrittäny paijailla.

Takaisin tullessa oli taas huikeet näkymät alpeille, kun aurinko taas paistaa pitkästä aikaa. Piti siinä sitten pysähtyä ja ottaa parit kuvat. Mulla tosin oli vaan iPhone mukana, ja sen kamera on valitettavasti aika kökkö. Lataan kuvat jahka ehdin tahi kykenen.

Lounas kesti n. 4h. Nyt pitäs kekata miten hitossa mä pysyn edes puolitajuissani seuraavat tunnit. Pikkasen väsyttää...

No comments: