Tuesday, December 16, 2008

Telekomiikkaa ja kuvia

Jatketaans Telecom saagaa tässä taas. Eilen kävi sitten asentaja kyläilemässä. Tietenkään se ei puhunu englantia, mutta mä kyllä ymmärsin oikein hienosti, että se oli tullu konffaamaan uutta linjaa mulle. Siinä se sitten blaa blaa selitteli jotain ja sanoi fuori piave blaa blaa. Eli sen piti mennä ulos johonkin. Asia pihvi. Kaveri singahti ulos. Sen jälkeen koitin löytää sanakirjasta mitä toi piave tarkoittaa. No... Ei mitään. Kelailin siinä sitten, että mihin hittoon se oikein oli menny, ja pitääkö mun venttailla sitä takaisin (kotimaassa asentaja tekee vielä jotain magiaa talossa, ainakin muistaakseni). No... En kekannu mikä se piave oikein olis ollu ja odottelin tunnin, mutta koska jamppaa ei takas kuulunu, päätin häippästä.

Sitten italialaisen kolleegan kanssa jutellessa kysyin tota piavea, ja se sano että se joko joki tahi katu. Sillon mulle välähti että mähän oli viime perjantaina nykimässä sitä hiton rengasta Via Piaven kohdalla. No... Selkis sekin asia sitten.

Mutkiako matkassa? Just ku kaveri oli käyny asentelemassa lähetti Telecom mulle viestin, että pitäs ASAP soittaa ja sopia toinen asennuskäynti. Hä? Mikä ihmeen toinen asennuskäynti? Alessio oli sitten taas ystävällinen ja soitti mun puolesta Telecomille ja tiedusteli asiaa. Tietäväinen asiakaspalvelija osasi kertoa, että ei tuosta tarvitte kantaa huolta, kuuluu asiaan sellaiseksi muistutukseksi. Jahas, vainii...

Saman päivän aikana Telecom lähetti mulle vielä oikein ystävällisesti mailia, oikein kaksin kappalein. Toisessa todettiin että mun puhelinlinjapyyntö on peruutettu, ja samoin ADSL-pyyntö. Siis mit.. vit..???

Ei voi muuta sanoa, kun että tää touhu on aikamoista pelleilyä.

Sitten vähän kevyempää keskellä päivää. Otetaan vähän noita kuvia tähän blogiin, joita en o ehtiny uploadailla. Ekaks tuosta itsenäisyyspäivän juhlavastaanotosta Milanossa. Suttunen iPhonella otettu kuva itse hotellin aulasta.

***** + hotelli... "Ihan kiva"

Sitten jotain kuvia tuolta Cerviniasta. Hyvin kyllä näkee että siellä oli lunta suhteellisen hyvin. Ei tarvinnu pelätä että rinteet olis huonossa kunnossa.

Kuva hotellin edestä. Vähän niinkun jostain satukirjasta...


Kuu möllötti aika mageesti, joten yritin ottaa siitä kuvaa... Vähän tärähti.

Itse rinteiltä ei paljoa kuvia saanu. Matterhornista yritin nappailla kuvia, mutta aina kun sain kameran esiin laukusta, oli pilvet menny jo osaks sen eteen. Mutta tällasta siellä oli:

No comments: