Monday, January 19, 2009

Rauhalliasta onpi

Viikko sitten kirjoitettuja asioita vois taas kerrata. Skimbareissu lauantaina suuntautui Champoluc -nimiseen kohteeseen Aostassa. Kivahko mesta, mutta vähä liian kaposet rinteet mun makuun. Peppu ja polvitaipeet tuli pipiksi vanhojen (kova) ja nopeasti liikkuvien hissien takia. Sää oli taas aivan nappi. Pari astetta pakkasta ja pilvetön taivas. Reissulla tuli myös maisteltua Bombardino-drinksua. Nami nami...

Lauantaina olinkin sitten illalla aika puhki. Kylvyn ja safkan jälkeen yritin kattoo leffaa, mutta nukahdin melkein samoin tein ja heräsin sohvalta klo 9 aikaan seuraavana aamuna. Kömmin siitä sitten sänkyyn ja unet jatku puol neljään asti. Oli vähä ehtiny tulla univelkaa... Perjantaina ku käytiin taas pelaamassa vähän keilaa.

Telecom Italiakin soitteli mulle lauantaina ja ehdotteli uutta ADSL asennusajankohtaa. Ehdotti sitä tälle päivälle. Tietysti mä sanoin että joo joo, senkus tulee vaan. En vaan muistanu kysyy, että mihin aikaan ne on tulossa. Aamulla soittelin sitten Alessiolle ja pyysin sitä kysäseen. Mimmi Telecomilta sanoi, että ei o niiden järjestelmässä mitään tietoa muuttuneesta ajankohdasta (alunperin sovittu 28.1.). Just olin lähdössä himasta ku Telecom mobiili tuli portin taakse. Hieno hommeli! Tunnin se kaveri kävi säätämässä jotain jossain ja tuli sitten vielä käymään talolla. Nyt ainakin puhelinnumero on vaihtunu oikeaks ja DSL valo palaa ilosesti modeemissa... Mutta en pal elättele toiveita että se lähtis noin vain skulaamaan. Käyttöönottoon liittyy jotain rekisteröimisiä, ADSL salasanoja ja ties mitä. Oonpa kuullu myös sellasta, että mikään muu kuin Telecomin oma ADSL modeemi ei toimis... Arvakkaapa onko mulla sellasta? Tai eihän sitä tartte arvata, jos on lukenu noita edellisiä posteja.

Oon taas tulossa Suomeen ens viikonlopuks. 23. - 27.1. oon mestoilla.

No comments: