Friday, April 17, 2009

Mulla on nyt uus aut... Eiku Taitsulla on nyt uus auto!

Jep. Nyt ollaan sitten taskut tyhjinä. Vaivalla säästetyt rahnat meni mun.. eiku Taitsun uuden auton ostoon. Jotain ihan himmeetä tässä maassa on tohon liittyen. Jos ostat käytetyn auton, sun pitää maksaa ittes kipeeks omistajanvaihdoksesta, joka tarkottaa käyntiä jossain toimistossa, jollon täti tsekkaa parkkisakot yms liittyen kyseiseen autoon (rekisterinumeroon). 9-vuotiaasta Celicasta sai pulittaa 645 egee!!! Siis pelkästä 20min tietojen tsekkauksesta. Siis voi...

Tänään pääsin sillä ekaa kertaa kurvailemaan vähän enempi. Täytyy todeta, että vaikka auto on aika vanha, niin se on silti vielä hyvässä iskussa. Sil ajaminen oli aika nastaa, ku se käänty nätisti näihin syherömutkiin, eikä kallistellu niinku skeida. Tossa autossa istutaan myös tosi alhaalla. Penkkiin pitää tosiaan "rojahtaa" että saa pepun koskettamaan ite penkkiä. Eli ammattitermein kait voi todeta että auton painopiste on alhaalla tjsp. Sit ku siin on toi aurinkokennokattoluukkuhärdelli, niin multa meinas letti jäädä sen väliin ekaa kertaa sitä sulkiessa.

Täytyy senoo että nasta peli on kyseessä. Jahka Taitsu opettelee ton kytkimen (sporttinen ja tojotamainen) ja vaiheteet (tarttee vähän runttausta) ja auton pituuden (yllättävän pitkä), niin sit saa Italian Fittipaldiinot ihmetellä ku Suominainen kaahaa tuhatta ja sataa. Tai sit mä en annakkaan ajaa sillä ku se on niin kiva peli... ähhähhäää...

Muuta "jännää": Ku tulin tänne, niin tääl oli tosi kiva kesäkeli. Sellasta yli 20 oli tulopäivänä ja seuraavan työpäivän toimistotunteina. Eli en kerenny nauttii ollenkaa. Eilen tuli vettä tosiaan ku esterin pers**stä ja salamoi noin 10 sekunnin välein. Lämpötila tipahti "vaan" 20 astetta, eli duunista lähtiessäni tölläsin ihmettelevin silmin lämpötilanäyttöä, joka sano 5.5 astetta. WTF???

No - Marko, tää suomalainen kollega totes että "ei hätää - heinä/elokuussa on sitten useempi viikko sellasta +35/40 astetta". Jep jep. Ja ku mulle riittäs tää vähän päälle 20 astetta. Lounasruokalassa ja matkalla sinne ja sieltä pois mä herätin aika paljon hilpeyttä toppaliiveihin sonnustautuneissa paikallisissa toissapäivänä. Ku oli kerran 20 astetta, niin totta mooses mä vetäsin shortsit ja teepparin päälle. En nähny koko mestassa ketään muuta, joka olis pukeutunu sille. Ja mul oli välil hiki...

Nyt sitten olis huomenna mestaruussarjan vika matsi. Ottaa päähän, sillä kurkku on ny kipee, nenä vuotaa ja lämpöä on. Onneks ei o vielä kuumetta, sillä täs kondiksessa mä lähden vielä pelaamaan huomenna. Jos lämmöt nousee, niin sitten jään kyllä kiltisti kotiin. Olin niin "tulessa" torstain reeneissä, että on ihan hirvee hinku päästä maalaamaan... Sais ees vähän nostettua sijoitusta tossa tulostilastossa :-))). Nyt on vasta 1+1 (mut mä oonki joutunu olee puolustuksessa suurimman osan ajan - seli seli).

Ainii... Tällenen se sit on:
Taits... Eiku mun... eiku meidän uus auto

No comments: